top of page

Interview met mevrouw Oomen

Updated: Nov 22, 2022

Intussen is het niet nieuws! Iedereen weet intussen al van het gala dat vanavond wordt gevierd, vandaag viert het ATC zijn 100-jarige bestaan met een groot Gala voor de onderbouw! 100 jaar is echt al super lang! Hiervoor hebben wij een speciale docent geïnterviewd: Mevrouw Oomen! Ze geeft al heel lang Latijn en Grieks op het ATC, en heeft heel veel leerzame en gezellige lessen gegeven! Die geeft ze nog steeds, kan ik je vertellen, ik ben één van haar leerlingen. “Maar, er zijn zoveel leuke docenten op het ATC, waarom dan dit specifieke interview?” Vraag je je misschien wel af. Nou, volgend jaar gaat ze helaas met pensioen, daarom vonden we het belangrijk om haar naam nog een keer te laten horen.


1. Wat was uw leukste herinnering op het ATC aan docenten?

Mijn docent Latijn kon superleuk vertellen! Hij speelde altijd de Latijn verhalen na! Hij vertelde een keer over een keizer die werd vermoord, en toen heeft hij dat met een krijtbord nagespeeld.


2. Wat was uw leukste herinnering op het ATC aan leerlingen?

Ik vind de leerlingen altijd leuk, dus ik kan niet kiezen welke, er zijn zoveel opties. Het leukste aan leerlingen vind ik als ze je zelf iets leren.


3. Wat vindt u het leukste op het ATC?

Het allerleukste van het ATC is dat niet alles vastligt, er is vrijheid en dat is fijn! Er is ook altijd ruimte om te doen wat je fijn vindt.


4. Was u zelf een leerling op het ATC? Zo ja, hoe was uw tijd hier?

Ik ben zelf van 1968-1975 hier leerling geweest, en ik heb echt een geweldige tijd hier gehad. Er was laatst een toneelstuk van al mijn oude klasgenoten, en toen merkte je ook al dat we echt een hele leuke tijd hier hebben gehad.


5. Waarom heeft u besloten om op het ATC te werken?

Ik was het eigenlijk niet van plan, maar ik zag een vacature langskomen in de krant en ik ging even kijken of ik het leuk vond, wat blijkt: Zeker dus!


6. Wat is uw favoriete vak als u niet Latijn of Grieks mag kiezen?

Geschiedenis, biologie en economie. Gewoon omdat ik het interessant vind. Geen natuurkunde, scheikunde of wiskunde in ieder geval!


7. Waarom moeten mensen naar het ATC komen, zowel als student als docent?

Omdat het gewoon een goede school is, het heeft een goede sfeer, iedereen is behulpzaam, er zijn hele leuke kinderen en er zijn veel mogelijkheden en weinig beperkingen.


8. Als u 1 ding mocht veranderen aan het ATC, wat zou het zijn en waarom?

De fietsenstalling, die is veel te vol. Daarom zet ik mijn fiets altijd voor de deur en de conciërge vindt dat heel irritant!


9. Wat is er verandert in de tijd dat u op het ATC zat?

Voor mij is het grootste dat verandert is het gebouw en het digitale onderwijs.


10 Wat is uw beste herinnering aan Latijn?

De meest goede herinnering is de excursie naar Trier. Vroeger gingen we in plaats van naar Rome daarnaartoe.


We bedanken mevrouw Oomen voor haar geweldige lessen en jaren hier, zowel als de tijd voor dit interview! Mevrouw Oomen en iedereen van de Jourco wensen iedereen die gaat een geweldig Gala tegenmoet! Vanavond is het feest!


-Charley Aipassa

159 views0 comments

Recent Posts

See All

Gymnasiummiddag

Drie keer per jaar wordt er op school een gymnasium middag gehouden. Dit is dan een middag of avond waarop er een leuke activiteit wordt gedaan met de gymnasiumklassen. Meestal bestaat het uit een spe

De verkeerslessen op het ATC

Je hebt het misschien al gezien op jouw rooster, van gehoord van anderen of het zelf gehad! De speciale soort lessen die worden gegeven aan het ATC deze weken durende 3 lesuren. Het verkeersproject! W

bottom of page