top of page

Tegengestelde liefde

Liefde,

waar doet liefde jou aan denken?

Gaat het om grote geschenken

of om aandacht te trekken,

de langdurige gesprekken.

Het gevoel van ik doe ertoe.

Iemand naast je hebben staan,

maar tegelijk alle details nagaan.

Ben ik voor hem wat hij is voor mij.

Is er nog een wij?

Na alle dingen die hij tegen mij zei?

Alles wat ik aan hem zou geven,

alles waar ik voor zou streven,

is dat balans nog even?

Nog maar een poosje

en mijn handen zullen het begeven,

door het dragen van alle last.

Ik had gehoopt dat ik beter had opgepast,

bij mensen zoals jij

en er was nog iemand die tegen mij zei

“is dit de droom waarvan jij het wenste uit te komen,

of zie je het bos niet meer door alle bomen?”


- Lelie van Haagen

35 views1 comment

Recent Posts

See All

10 minuten

Kan jij in 10 minuten een heel levensverhaal kwijt? Ik wel, ik spit door alle spijt. Veel heb ik al moeten doorstaan, dus mijn bron van inspiratie is groot. In zo’n gedicht stel ik me bloot. Verhalen

Invisible ink

Invisible ink Blank pages are blank, though mine aren’t. I’m writing with invisible ink, I’m not an open book as everyone might think. People, they read me without seeing letters. They scratch over m

bottom of page